Komunikacijske vještine u zdravstvu
Dana 16.11.2022. na Klinici za ginekologiju i opstetriciju KBC Osijek održan je Tečaj treće kategorije u organizaciji Klinike za psihijatriju na temu „Komunikacijske vještine u zdravstvu“.
Komunikacija u zdravstvu podrazumijevaju stalno učenje novih vještina jer smo svakodnevno u kontaktu s ljudima raznovrsnih psiholoških profila i svih dobnih skupina. Tijekom rada svaka medicinska sestra susreće se s različitim tipovima pacijenata, od vrlo emotivnih, anksioznih, uplašenih ili nesuradljivih koji na drugačiji način doživljavaju svoju bolest. Uspješna komunikacija u velikoj mjeri određena je sposobnošću prepoznavanja i kontrole vlastitih emocija, prihvaćanju različitosti te posjedovanju socijalnih vještina. Pozitivni ishodi dobre komunikacije u sestrinstvu jesu usvajanje pozitivnog zdravstvenog ponašanja, mijenjanje loših navika i nepoželjnih ponašanja kod bolesnika.
I sami zdravstveni djelatnici koji se svakodnevno suočavaju s njihovim problemima, izloženi su poteškoćama koje se nažalost mogu negativno očitovati kroz komunikaciju u timskom radu. Kao profesionalni djelatnici ipak bi trebali nadvladati sve nesporazume što nije uvijek jednostavno, ali je dugoročno isplativo kako bi sačuvali ne samo sebe već i terapijski odnos s pacijentima u svom radnom okruženju. Kako bi isključili moguće nesporazume unutar tima svrha predavanja je bila potaknuti na promjene i ukazati na sve nepravilnosti u timskom radu s težnjom poboljšanja odnosa i kvalitetnije izvedbe zdravstvene njege. Samo kroz pozitivnu komunikaciju možemo postići ciljeve koji ostvaruju bolje odnose s drugima, rasterećenje od napetosti i nesigurnosti što izravno utječe ne samo na djelatnike već i na pacijente, a doprinosi smanjenoj mogućnosti stresa i sagorijevanja djelatnika na poslu.