Komunikacijske vještine u zdravstvu

1

Dana 27.11.2024. godine održan je tečaj 3. kategorije na temu „Komunikacijske vještine u zdravstvu”. Tečaj je posjećen u velikom broju, prisustvovalo je oko 60 polaznika.

Komunikacija u zdravstvu    obuhvaća veliki broj interakcija između svih sudionika u procesu skrbi međusobno ali i interakcije s bolesnikom i njegovom obitelji. Za uspješno profesionalno funkcioniranje moramo stalno usavršavati svoje vještine komuniciranja, a tome uvelike pomažu edukacije. Kvalitetna komunikacija podrazumijeva izmjenu informacija, ali je neophodna za stvaranje dobrih međuljudskih odnosa i rješavanje problema. Dobri međuljudski odnosi u timu odražavaju se kroz zadovoljstvo djelatnika što za posljedicu ima bolju posvećenost poslu i bolju kvalitetu zdravstvene skrbi.

Tečaj se sastojao od edukativnih predavanja i radionice. Obuhvaćene su teme dinamike odnosa i komunikacije u zdravstvenom timu, generacijske razlike među djelatnicima i njihov utjecaj na odnose i funkcioniranje tima. Također smo obuhvatili i komunikaciju u odnosu s bolesnikom s posebnim osvrtom na inicijalni kontakt. Kako postoje razne tehnike i vještine učenja odnosno vježbanja komunikacijskih vještina, tako postoje i razne situacije    u kojima zdravstveni djelatnici moraju procijeniti kako komunicirati s određenom osobom. U radionici je stavljen naglasak na deeskalacijske tehnike i prikaz primjene mjera prisile.